با توجه به اینکه اکثریت اعتقاد دارند که پولهای دیجیتال مانند: بیت‌ کوین، مونرو، دش‌کوین و اتریوم یک روش پرداخت یا وسیله‌ای برای توسعه می‌باشند، هنور دسته عظیمی از مردم به این پول‌ها بعنوان سرمایه‌گذاری کوتاه و میان مدت نگاه میکنند و بسیاری از سرمایه‌گذاران در فضای بازار ارزهای دیجیتال تحقیق بسیاری در خصوص مدت زمان سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه خود انجام می‌دهند. با این حال پرسشی که درذهن همگان نقش می‌بندد این است که آیا برای خرید ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری کوتاه‌مدت و میان‌مدت در این فضا خیلی دیر شده؟ 

 

نرخ انتشار یا چاپ

دش‌کوین و اتریوم در مقایسه با بیتکوین و مونرو از دیدگاه سیاستهای پولی و مالی متفاوت می‌باشند.

برای مثال اتریوم،‌در واقع به دلیل بنا شدن بر روی مفهومی به نام "نرخ انتشار" دارای خاصیت تورمی می‌باشد. نرخ انتشار بر مبنای میزان انتشار توکن یا ژتون اتریوم در یکسال محاسبه می‌گردد که در سال ۲۰۱۷ این نرخ معادل ۱۴.۷۵ می‌باشد.

خلق ثروت برای منتشر کننده اولیه

دش‌کوین یا سکه سیاه، پول دیجیتال بسیار بحث‌برانگیزی است چرا که در ۳۰ ساعت اولیه از آغاز فعالیتش به میزان ۲۰ میلیون از آن منتشر یا به اصطلاح استخراج گردید. "هومرو" بازرگان فعال در زمینه بیت‌کوین می‌نویسد:

"در روز اول ۲۰ میلیون استخراج گردید، و در حال حاضر روزانه ۳ هزار  عدد هر روز استخراج می‌گردد. با این که در زمان آغاز فعالیت هیچ اجتماعی برای دش وجود نداشت اما سازندگان دش اصرار داشتند که این سیاست از سمت اجتماع به آنها گفته شده است. آغاز عادلانه و منصفانه هر پول دیجیتال برای بقاء آن ضروری است استخراج از پیش این پول‌ها تنها چیزی را که در ذهن همگان تداعی می‌کند یک چیز است و آن کسب ثروت سرشار برای سازندگان. "

در عوض بیت‌کوین و مونرو از همان آغاز با شفافیت شروع به فعالیت و استخراج نمودند که به همین خاطر در بین همگان دارای احترام بوده و قابل تقدیر می‌باشند. 

تجارت و قیمت

به خاطر این‌که بیت‌کوین و مونرو بر پایه مقدار مشخصی از نقدینگی بنا شده‌اند، پر واضح است، تا زمانی که این مقدار مشخص افرایش پیدا نکند قیمتشان با رشد فزاینده‌ مواجه خواهد بود به عبارت دیگر قیمت بیت‌کوین تا رسیدن به سرمایه ۲۱ میلیون "cap" افزایش پیدا می‌کند و حتی پس از عبور از این مقدار "cap" اگر تقاضا همچنان بالا باشد باز هم قیمت این پول دیجیتال با روند رو به رشدی مواجه خواهد شد.

آینده‌نگری برای اتریوم و دش‌کوین به‌ عنوان دومین و سومین پول دیجیتال، به علت خاص بودن سیاستهای مالی آنها دشوار است.


نتیجه‌گیری نهایی

بطور‌کلی بیت‌کوین، مونرو، اتریوم و دش همگی در مراحل اولیه از شروع به‌کار خود می‌باشند. بدیهی است برای سرمایه‌گذارای کوتاه‌مدت و میان مدت در این فضا، باید پس زمینه فنی و قابلیتهای هر یک باید بطور مجزا مورد تحقیق قرار بگیرد.

استدلال توسعه دهندگان و کاربران اتریوم بر این است که، تا زمانی که اجتماع آنها فعال بماند قیمت اتر با رشد فزاینده روبرو خواهد بود.

در نتیجه جهت سرمایه‌گذاری بر روی پول دیجیتال "cryprtocurrency" دیر نشده و همچنان پتانسیل رشد و پیشرفت در این فضا وجود دارد.



منبع: کوین تلگراف