با توجه به افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، بازرگانان بیت کوین اغلب اوقات سعی می‌کنند سرمایه خود را بین سایر ارزهای رایج این حوزه نظیر اتر (ETH) ، مونرو (XPR) و لایت کوین (Litecoin) توزیع نمایند.

با درنظر گرفتن برخی زمان‌های مشخص قیمت بیت کوین در اغلب اوقات باثبات‌تر از سایر پول‌های دیجیتال بوده و با نزدیک شدن بازار سرمایه بیت‌کوین به ۲۰ میلیارد دلار بی‌ثباتی این ارز در چند سال گذشته، بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

با این وجود قیمت بیت‌کوین با اتفاقاتی همانند تغییر و تحول در بازار سرمایه و صنعت همچنان نوسان دارد و دستخوش تغییر می‌گردد بعنوان نمونه زمانی که صحبت از هارد فورک (Hard Frok) در بین اهالی بیت کوین تشدید پیدا کرد قیمت بیت کوین تا حدود ۹۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

بازرگانان در اغلب اوقات می‌توانند این نوسان قیمت را پیش‌بینی کنند بعنوان نمونه در همین اواخر پس از قبول کردن استفاده از بیت کوین توسط شرکت ژاپنی فروش محصولات الکتریکی "Bic Camera" قیمت بیت کوین از ۹۸۰ دلار به رشدی در حدود ۱۱۸۰ دلار رسید.

سرمایه‌گذارانی که فرصت سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین را از دست داده‌اند تمایل به سرمایه‌گذاری بر روی سایر پول‌ها نظیر اتر، مونرو، و لایت کوین، بدلیل دارا بودن استادارد بالا و ثبات مناسب در مقایسه با سایر ارزهای موجود در بازار شده‌اند. قیمت اتر بدلیل افزایش علاقه شرکتهای سرمایه‌گذار و موسسات مالی بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده،‌ مخصوصا اخیرا بدلیل تشکیل اتحادیه شرکتهای اتریوم قیمت بازار سرمایه اتریوم ۴ برابر افزایش پیدا کرده است و در دو ماه گذشته از ۱میلیارد به ۴ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش تقاضا برای ارزهای جایگزین(Altcoins)

دلالیل دیگر محبوبیت ارزهای دیجیتال جایگزین عبارت است از اینکه; بیت کوین بدلیل ساختار امن زیر ساخت خود انعطالف پذیر نبوده در حالی که پلتفرم اتریوم به توسعه دهندگان امکان تولید نرم افزارهای غیرمتمرکز را می‌دهد. در سوی دیگر، ارزهای دیگر نظیر مونرو، دش و زی کش (Zcach) قابلیت ناشناسی را به کاربر خود می‌دهند در حالی که بیت کوین این قابلیت را ندارد.

سرمایه‌گذاران و بازرگانانی که از رقابت جهت کسب سود در بیت کوین عقب افتاده‌اند هنوز هم می‌توانند با سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای جایگزین منتفع گردند.



منبع: کوین تلگراف