تحلیل‌گر اقتصادی ایالت متحده "جان اوبلی" اظهار داشته که بیت‌کوین می‌تواند حیاتی دوباره به اقتصاد ایران ببخشد و مشاغل فراوانی را در سطح این کشور ایجاد نماید. طی مصاحبه خبرگزاری تسنیم، اوبِلی پیش‌بینی کرده‌ "در چندسال آینده مقادیری معادل چند صد میلیون تا چند میلیارد دلار از شبکه Bitcoin و altcoin وارد ایراد می‌شود."
او در ادامه گفت: "معتقدم راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آن بیت‌کوین و آلتکوین، می‌توانند به مردم، مشاغل و سازمان‌های خیریه کمک برسانند. در همین رابطه بسیاری از مشاغل و کسب و کارها می‌توانند از سیستم پرداخت Bitcoin استفاده نموده و  کالاها و خدمات خود را از این طریق به الاقصی نقاط دنیا عرضه نمایند."

در ماه فوریه ایران بصورت رسمی استفاده از دلار بعنوان ارز رسمی مبادلات را متوقف ساخت که گمانه‌زنی‌هایی در مورد پیامد آن برای بیت‌کوین به همراه داشت. بر اساس نظر متخصصین ایجاد زنجیره تأمین و دسترسی مهمترین مانع جهت تحقق استفاده از بیت‌کوین برای مصرف‌کنندگان خواهد بود.

در ادامه جان اوبلی به حمایت از روش‌هایی مانند LocalBitcoin یا همان بیت‌کوین بومی شده جهت راه‌کارهای ابتدایی جهت انطباق بیشتر با این سیستم پرداخته است. " فکر می‌کنم همگان باید اندکی پس‌انداز در شبکه Bitcoin داشته باشند. حتی اگر هرکس به اندازه ۱۰ دلار پس‌انداز بیت‌کوینی داشته باشد، در آینده مقدار قابل توجهی خواهد شد."
او در ادامه از رشد فزاینده بیت‌کوین یاد نموده و پیش‌بینی رشد بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار را برای بیت‌کوین در ۱۰ سال آینده متصور شده است.

منبع: کوین تلگراف