BLOCKCHAIN

زنجیره بلوکی

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

قرارداد هوشمند (Smart Contract)

اتریوم پلتفرمی جهت توسعه نرم‌افزارهای غیرمتمرکز براساس تکنولوژی بلاک چین می‌باشد و علاوه بر امکانات بیت‌کوین مزیتهای نظیر قرارداد هوشمند و ماشین مجازی اتریوم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

قراداد هوشمند مدل دیجیتال شده قراردادهای سنتی‌ می‌باشد و میتوان آن را برنامه کامپیوتری براساس تکنولوژی زنجیره بلوکی تعریف نمود که مفاد موجود در "سورس کد" آن بصورت خودکار اجراء و به علت ذخیره شدن آن در زنجیره‌بلوکی طرفین قادر به تغییر مفاد آن نمی‌باشند.

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر جوان

مقابله با طوفان مالی در راه، با بازار سرمایه سری یا (Crypto)

Crypto Capital

صدای خرد شدن سیستم مالی جهانی به گوش میرسد!

آیا اقتصاد "Crypto" تنها چیزی است که از دید رسانه‌های جعلی این اقتصاد در حال فروپاشی مخفی مانده است؟

"در بیت کوین، اتریوم و ارزهای رمز شده مفهومی به نام قرض یا وام وجود ندارد. در این بازار سرمایه، حباب در داخل لیوان باقی خواهد ماند."

حباب‌ها بالاخره می‌ترکند

بسیاری از صاحبنظران پیش‌بینی میکنند که هیچکس در غرب، خاورمیانه و آسیا قادر به گریز از حباب مالی که از سال ۲۰۱۳ شروع شده و در حال تکمیل شدن است نمی‌باشد.

ادامه مطلب...
۲۸ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر جوان

تا این لحظه بلاک چین در چه صنایعی به واقعیت پیوسته!

تا امروز زنجیره بلوکی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و یا پتانسیل استفاده از آن حس شده است. در پست پیش رو هشت مورد از صنایعی که بلاک چین تا این لحظه در آنها نفوذ نموده، نام برده شده است.

روش پرداخت

خیلی دور از ذهن نیست که در آینده نزدیک تکنولوژی بلاک چین به صنایع مختلفی وارد گردد اما به جرات می‌توان گفت که پرداخت از طریق زنجیره بلوکی همواره یکی از مهمترین موارد استفاده از این تکنولوژی باقی می‌ماند.

ادامه مطلب...
۲۲ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر جوان

به جای بیت کوین بر روی اتر ، لایت کوین و مونرو سرمایه گذاری کنید!

با توجه به افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، بازرگانان بیت کوین اغلب اوقات سعی می‌کنند سرمایه خود را بین سایر ارزهای رایج این حوزه نظیر اتر (ETH) ، مونرو (XPR) و لایت کوین (Litecoin) توزیع نمایند.

ادامه مطلب...
۲۱ فروردين ۹۶ ، ۰۷:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر جوان

اتریوم چیست؟

Ethereum Background

در نگارش پیش رو سعی شده توضیح مختصری در خصوص تکنولوژی اتریوم داده شود، امید است مطالب پیش رو مورد استفاده خوانندگان محترم قرار بگیرد. در نگارشهای آتی توضیحات فنی بیشتری در خصوص این تکنولوژی نوظهور ارائه خواهد شد. 

در حال حاضر تمامی اطلاعات شخصی ما، پسوردها، اطلاعات مالی و ... بطور گسترده بر روی کامپیوترها و سرورهای شرکت‌های عظیم اینترنتی نظیر آمازون، گوگل، فیسبوک و ... ذخیره می‌گردد و مالک کلیه این اطلاعات این شرکتها می‌باشند در نتیجه هر آنچه که بخواهند در جهت کسب منافع تجاری یا سیاسی با این اطلاعات انجام می‌دهند.

ادامه مطلب...
۱۹ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر جوان

یک زنجیر برای همه: چرا همگان می‌خواهند ارباب زنجیره‌بلوکی باشند

شرکت امریکایی صندوق اعتبار و تسویه شرکتها DTCC که در زمینه سرویس‌های مالی فعالیت دارد از برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی طرح مفهومی پلتفرم بلاک‌چین با همکاری دسته‌ای از استارت‌آپهای فعال در این حوزه به رهبری IBM، Axoni و R3 در سال ۲۰۱۸ خبر داد.
ادامه مطلب...
۱۵ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر جوان

آیا برای سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌ کوین، اتریوم و دش‌کوین دیر شده است؟

با توجه به اینکه اکثریت اعتقاد دارند که پولهای دیجیتال مانند: بیت‌ کوین، مونرو، دش‌کوین و اتریوم یک روش پرداخت یا وسیله‌ای برای توسعه می‌باشند، هنور دسته عظیمی از مردم به این پول‌ها بعنوان سرمایه‌گذاری کوتاه و میان مدت نگاه میکنند و بسیاری از سرمایه‌گذاران در فضای بازار ارزهای دیجیتال تحقیق بسیاری در خصوص مدت زمان سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه خود انجام می‌دهند. با این حال پرسشی که درذهن همگان نقش می‌بندد این است که آیا برای خرید ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری کوتاه‌مدت و میان‌مدت در این فضا خیلی دیر شده؟ 

ادامه مطلب...
۱۵ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۴۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر جوان

راه‌کار IBM جهت کنترل آلودگی هوای چین با بهره‌گیری از بلاک چین

در این روزها چین مترادف است با آلودگی هوا و آسمان خاکستری، با این وجود این معضل تنها مشکل چین نبوده و آلودگی با نفوذ به هوای اکثر کلان شهرها باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.

با توجه به تمرکز اکثر رسانه‌های جمعی به مقوله رشد اقتصادی فزاینده چین در سالیان اخیر، شاهد نادیده گرفتن معضل آلودگی محیط زیست از نگاه اکثریت آنها بوده‌ایم.

حال IBM با ارائه پلتفرم مدیریت سبز دارائیها سعی در بهبود و کنترل این وضعیت دارد. این پلتفرم متن باز بوده و توسط Hyperledger Fabric اداره می‌گردد.

ادامه مطلب...
۱۵ فروردين ۹۶ ، ۰۷:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر جوان

تعداد خودپردازهای بیت‌ کوین از مرز هزار عدد عبورکرد

به نقل از آمار منتشره توسط coin ATM radar با نصب ۵۳ عدد خودپرداز جدید در ماه مارچ تعداد این خودپردازها از مرز ۱۰۰۰ عدد عبور کرد.

با احتساب تعداد خودپردازهای که در این آمار وجود ندارند تا این لحظه ۱۱۰۰ دستگاه خودپرداز تولید شده است.

ادامه مطلب...
۱۵ فروردين ۹۶ ، ۰۷:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر جوان

ایجاد مشاغل فراوان و حیات دوباره به اقتصاد ایران توسط بیت‌کوین

تحلیل‌گر اقتصادی ایالت متحده "جان اوبلی" اظهار داشته که بیت‌کوین می‌تواند حیاتی دوباره به اقتصاد ایران ببخشد و مشاغل فراوانی را در سطح این کشور ایجاد نماید. طی مصاحبه خبرگزاری تسنیم، اوبِلی پیش‌بینی کرده‌ "در چندسال آینده مقادیری معادل چند صد میلیون تا چند میلیارد دلار از شبکه Bitcoin و altcoin وارد ایراد می‌شود."
ادامه مطلب...
۱۴ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عباس عظیمی