شرکت امریکایی صندوق اعتبار و تسویه شرکتها DTCC که در زمینه سرویس‌های مالی فعالیت دارد از برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی طرح مفهومی پلتفرم بلاک‌چین با همکاری دسته‌ای از استارت‌آپهای فعال در این حوزه به رهبری IBM، Axoni و R3 در سال ۲۰۱۸ خبر داد.
در ۱۲ ماه گذشته DTCC با همکاری این شرکتها مشغول طراحی و ساخت پلتفرم انبار ذخیره اطلاعات تجاری براساس زنجیره‌بلوکی بوده است. این سیستم قرار است زیر بنای سیستم مشتقات جهانی DTCC در آینده باشد.
در نهم ژانویه مدیرعامل DTCC "مایکل بودسان" اعلام نمود; این شرکت در حال بررسی و آزمایش اثرات تکنولوژی بلاک چین برروی کاهش هزینه‌های صنعت مالی می‌باشد.
"نتیجه این آزمایشات نشان داد که استفاده از دفتر کل توزیع شده(زنجیره‌بلوکی) قابلیت رسیدگی به انواع پردازشها که در معاملات و معاوضات بازرگانی استفاده می‌شود را داراست و نکته برجسته در این است که تمامی این موارد با صرف وقت و هزینه پایین‌تری امکان‌پذیر می باشد. این نتایج می‌تواند اثبات کند که بلاکچین، تکنولوژی قدرتمندی بوده و می‌تواند منافع بسیاری برای همگان داشته باشد. "

در کنار پروژه زنجیره‌بلوکی ذخیره اطلاعات تجاری که با کمک Axoni, IBM و R3 در حال توسعه می‌باشد، DTCC مشغول همکاری با "بلیت مستر" مدیر عامل سابق JPMorgan و مدیر حال حاضر شرکت Digital Asset می‌باشد.
در ژانویه تیم توسعه دهندگان Digital Asset و DTCC با موفقیت مراحل تست اولیه را بعنوان اولین پروژه مشترک بلاک چین پشت سر گذاشته و مدیر روابط عمومی این شرکت از آغاز به‌کار این راه‌کار تا سال آینده خبر داد.
تفاوت عمده بین پروژه زنجیره‌بلوکی ذخیره اطلاعات تجاری و پروژه مشترک با Digital Asset در این است که پروژه دوم در مقیاس کوچکتری، تنها جهت پردازش مجدد معاملات در خزانه‌داری امریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت در حالی که پروژه زنجیره‌بلوکی ذخیره اطلاعات تجاری قادر به پردازش حجم بالایی از ترکنش‌ها می‌باشد.



منبع: کوین تلگراف